Toimitusehdot
Allergia- ja Sisäilma-apu Oy
Verkkokaupan ja muun myynnin toimitusehdot voimassa 28.12.2023 alkaen:
Toimitustavat ja -kustannukset
Toimitamme tuotteita eri puolille Suomea. Toimitus tapahtuu pääsääntöisesti Postin ja Matkahuollon kautta, toimitusaika on 1- 5 arkipäivää. Verkkokaupassa arkisin kello 14.00 mennessä tehdyt tilaukset lähtevät yleensä samana päivänä. Mitään käsittelykuluja ei peritä. Alla olevat hinnat koskevat ostotilauksia. Verkkokaupasta tilattavien vuokralaitteiden toimitusmaksuista ilmoitetaan kyseisten tuotteiden sivuilla.
Edistämme pakkausmateriaalien uusiokäyttöä. Pakkamme tilauksia mahdollisuuksien mukaan käytettyihin, mutta ehjiin ja puhtaisiin pahvilaatikoihin.
Vähintään 120 €:n tilaukset verkkokaupassa saavat ilmaisen toimituksen Postin Postipakettina tai Matkahuollon Lähellä-pakettina (poislukien ilmastointilaitteet, vuokralaitteet ja mahdollisesti muita lisäkustannuksia aiheuttavia lähetyksiä).
Vähintään 300 €:n verkkokaupan tilauksiin on lisäksi valittavissa ilmainen toimitus Postin Kotipakettina (poislukien ilmastointilaitteet, vuokralaitteet ja mahdollisesti muita lisäkustannuksia aiheuttavia lähetyksiä).
Postipaketti / SmartPost
Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Postin palvelupisteeseen tai automaattiin. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu. Toimitusaika 1-2 arkipäivää. Nopea ja seurattavissa, nouda haluamastasi noutopisteestä. Hinta on 6.90 €
Lähellä-paketti
Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit Tokmannit ja monet muut yritykset), joita on 1 200 kautta maan. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Hinta on 8.90 €.
Kotipaketti
Kotipaketissa tilaat tuotteet suoraan kotiovellesi.Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu. Kotipaketti-palvelussa Posti ottaa sinuun yhteyttä ennen toimitusyritystä ja sopii toimitusajankohdasta kanssasi. Toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9-21 välillä. Isoimmissa kaupungeissa paketteja toimitetaan arkisin aina klo 21 asti, pienemmillä paikkakunnilla toimitukset ovat klo 14 mennessä. Valitessasi Kotipaketti-toimituksen, varmista, että antamasi osoitetiedot ja puhelinnumero ovat oikein. Toimitusaika noin 2 arkipäivää. Nopea ja seurattavissa, toimitus kotiovelle. Hinta on 12.90 €.
Express-paketti
Perillä pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä. Toimitetaan suoraan asiakkaalle ma–pe klo 16 mennessä ilman erillistä ilmoitusta. Pitää siis olla kotona tai työpaikalla vastaanottamassa, ja pitää olla pääsy sisään ovelle asti. Hinta on 11,90 €.
Pikkupaketti
Lähetämme tilauksesi XXS-Pikkupakettina, jonka Posti jakaa pääsääntöisesti suoraan postilaatikkoosi tai -luukkuusi, Jos lähetys ei mahdu postilaatikkoon, se tulee noudettavaksi lähipostista erillisellä ilmoituksella. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu. Pikkupaketilla on kevyt seuranta. Paketista tulee merkintä seurantaan, kun posti ottaa paketin vastaan, postinjakaja ottaa paketin kyytiin ja lopulta kun paketti jaetaan postilaatikkoon tai on noudettavissa Postista. Toimitusaika 2-4 arkipäivää (ei tiistaijakelua). Hinta on 4,90 €.
Asennukset ja kotiinkuljetus
Asennuksista, kotiinkuljetuksista ym. muista käynneistä sovitaan aina erikseen.
Asennus- ja kotiinkuljetuspalvelumme toimii Helsingin seudulla ja tapauskohtaisesti myös kauempana. Kotiinkuljetuksen hintaan vaikuttaa matkan pituus ja tilauksen koko. Normaali hinta on 35 €.
Ilmastointilaitteiden toimitus
Ilmastointilaitteet ja ilmalämpöpumput toimitetaan esimerkiksi Postin, Matkahuollon tai Schenkerin kautta ympäri Suomen ostoskorissa näkyvään hintaan, valitun toimitustavan mukaan.
Mahdollisuuksien mukaan toimitamme pääkaupunkiseudulla laitteita myös itse.
Ilmastointilaitteen palautus etämyynnissä
Ilmastointilaitteen palautuksesta veloitamme palautuskulut asiakkaalta. Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeet tavaran ja maksun palauttamisesta.
Yleistä verkkokaupasta
Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille, organisaatiolle ja yrityksille. Alle 18-vuotiaat voivat tehdä ostoksia verkkokaupasta verkkomaksulla. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.
Tilaaminen verkkokaupasta
Tuotteet tilataan Internetin välityksellä osoitteesta www.allergia-apu.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, otamme yhteyttä asiakkaaseen viipymättä.
Maksaminen verkkokaupassa
Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä.
Maksu Verkkopankissa
Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla verkkopankeilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Aktia, POP pankit, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Handelsbanken, S-Pankki sekä Ålandsbanken. Verkkopankissa maksaessan Paytrail Oyj toteuttaa maksunvälityspalvelun yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Kuluttajan kannalta palvelu toimii täsmälleen perinteisen verkkomaksamisen tavoin.
Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan.
https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu
Maksut Visa, MasterCard tai American Express-korteilla
Mikäli haluat maksaa Visa, MasterCard tai American Express-korteilla, Allergia- ja Sisäilma-apu Oy toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj. Paytrail Oyj toimii Visa, MasterCard ja American Express-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.
Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan.
https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu
Paytrail Oyj (y-tunnus: 2122839-7)
Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
Lasku, luotto ja osamaksu
Walley / Collector
Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.
Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 3,80 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.
Valitessasi Collector / Walley Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.
Collector / Walley Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
Saatte täydellisetCollector/ Walley Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:
Tarkemman palvelukuvauksen / usein kysytyt kysymykset löydät täältä.
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät täältä.
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät täältä.
Luotonantajana toimii Collector Bank AB.
Kestotilaukset
Kestotilaukset laskutamme maksulinkillä. Kestotilauksista emme veloita pienlaskutuslisää, vaikka tilaus olisi alle 50 €.
Joitakin tuotteitamme pystyy tilamaan kestotilauksena. Suosittelemme tilaamaan esimerkiksi vaihtosuodattimia kestotilauksena, jolloin ei tarvitse itse seurata milloin on aika niitä vaihtaa, vaan suodattimet lähetetään suoraan asiakkaalle määrätyin väliajoin.
Ostoskoriin kerätään pelkästään ne tuotteet, joista haluaa tehdä kestotilauksen. Ostoskorissa laitetaan rasti ruutuun "Tee tästä tilauksesta kestotilaus". Sitten valitaan kestotilauksen voimassaoloaika. Sen jälkeen valitaan toimituksen tiheys; 3 kk:n, 6 kk:n tai 12 kk:n välein.
Lähetämme s-postitse maksulinkin ennen toimitusta (vaikka tilatessa ainoana maksutapana on lasku). Silloin voi vielä perua tilauksen, vastaamalla s-postiin. Muuten lähetämme tilauksen kun maksu on suoritettu.
Laskuttajana Allergia- ja Sisäilma-apu
Kaupungit, kunnat ja muu julkishallinto sekä isot yritykset voivat maksaa myös laskulla. Pienille yrityksille myymme laskulla harkinnan varaisesti. Myös kestotilaajat saavat maksaa laskulla. Verkkokaupasta on mahdollista ostaa verkkolaskutuksella. Alle 50 €:n laskuista veloitamme 5 € pienlaskutuslisää. Pidätämme oikeuden olla myymättä laskulla.
Tilaaminen puhelimitse tai sähköpostilla
Tilauksen voi tehdä myös puhelimitse tai sähköpostilla. Kaikkia tuotteita ei voi edes tilata verkkokaupan kautta. Tälläisiä tilauksia ovat mm. ilmanpuhdistimien vuokraus.
Maksutavat puhelin- ja sähköpostitilauksissa
Puhelimitse tai sähköpostilla tehdyt tilaukset maksetaan yleensä ennakkoon. Lähetämme sähköpostilla maksulinkin, jota klikkaamalla pääsee maksamaan verkkopankissaan, tai muulla valitsemallaan tavalla. Maksun voi suorittaa myös myymälässämme tuotteita noudettaessa.
Mikäli puhelin- tai sähköpostitilauksen summa on alle 50 €, veloitamme 5 € pienlaskutuslisää.
Maksulinkki on voimassa 14 päivää. Jos laskua ei makseta linkin voimassaoloaikana, lähetämme laskumuistutuksen sähköpostilla. Veloitus uuden laskun lähetyksestä on 5€..
Kaupungit, kunnat ja muu julkishallinto sekä isot yritykset voivat maksaa myös laskulla. Pienille yrityksille myymme laskulla harkinnan varaisesti. Alle 50 €:n laskuista veloitamme 5 € pienlaskutuslisää. Pidätämme oikeuden olla myymättä laskulla.
Takuuehdot
Allergia- ja Sisäilma-avun tuotteilla on täydelliset valmistajan myöntämät takuuehdot. Noudata laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet ja asianmukaisessa käytössä syntyneet viat. Tuotteen takuuaika käy ilmi tuotteen teknisistä tiedoista sekä maksukuitista ja lähetteestä, joka toimii myös takuutodistuksena. Takuu on voimassa ostopäivästä ilman erillistä valmistajan takuutodistusta.
Vaihto- ja palautusehdot
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus etämyynnissä. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus koskee myös vioittuneita tuotteita ja virheellisiä toimituksia. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Allergia- ja Sisäilma-apuun aina ennen palautusta. Asiakaspalautukset toimitetaan ohjeistamallamme tavalla. Veloitamme palautuksesta kustannusperusteisesti, joten vähennämme palautuksen toimituskustannukset maksupalautuksesta. Palautamme kuitenkin asiakkaan mahdollisesti maksamat toimituskulut, vaikka toimitus on tapahtunut, ja olemme siitä maksaneet. Palautusoikeus ei koske yrityksiä eikä noudettuja tuotteita.
Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:
- palautuksen syyn (mikäli viottunut tai väärä tuote)
- nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
Pyydämme palauttamaan tuotteet Postin asiakaspalautuksena osoitteeseen:
Allergia- ja Sisäilma-apu , Sturenkatu 43, LH207A, 00550 HELSINKI
Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postilta asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi. Allergia- ja Sisäilma-apu Oy suosittelee käyttämään tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen.
Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua tavaran vastaanotosta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Arvioitu käsittelyaika on noin viikko.
Seuraavassa suora lainaus Kuluttajaviraston verkkokauppaohjeesta: "Peruuttamisaikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön. Jos pelkän tavaraan tutustumisen sijaan asiakas ottaa tavaran käyttöön ja päättää tämän jälkeen käyttää peruuttamisoikeutta, joutuu hän vastaamaan tavaran arvon alentumisesta, eikä saa suorittamaansa maksua kokonaan takaisin. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, myyjä voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta maksamaasi summaa."
Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.
Hygieniatuotteet
Hygieniatuotteilla on sama 14 päivän palautusoikeus, mutta niitä ei missään nimessä voi ottaa käyttöön tai sellaisen hygieniatuotteen pakkausta avata, jota ei enää saa kiinni (esim. hengityssuojaimet). Hygieniatuote kärsii käyttämisestä aina, eikä tuotetta voida myydä uutena eteenpäin tämän jälkeen. Hygieniatuote on esim. hengityssuojaimet, suolapiippu ja hengitysilmanlämmitin.
Mikä on palautusmahdollisuuden säilyttävä kokeilu?
Tuotetta ei ole käytetty eikä tuotteessa ole käytön jälkiä (= myyjä voi myydä sen uudestaan). Mikäli palautuksessa ei kuitenkaan ole kaikkea sinne kuuluvaa tai tuote, pakkaus tai jokin niiden osista on huonossa kunnossa asiakkaan aiheuttamasta syystä niin palautusoikeutta ei ole.
Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen a-a(at)allergia-apu.fi tai soittaa 09-323 8962 tai postitse: Allergia- ja Sisäilma-apu, Sturenkatu 43, LH207A, 00550 HELSINKI
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut matkahuollossa / postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio matkahuoltoon / postiin.
Tuotevastuu
Allergia- ja Sisäilma-apu ei vastaa käyttöohjeiden vastaisesta tuotteiden käyttämisestä tai välillisistä vahingoista.
Muuta
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Allergia- ja Sisäilma-apu käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti
Vuokraaminen
Vuokraamme ilmanpuhdistimia, ilmastointilaitteita, otsonaattoreita ja muita laitteita yksityistalouksille, yrityksille, kouluihin ja julkisyhteisöille.
Vuokrauksen ehdot kuluttaja-asiakkaille
Ilmanpuhdistin
Ilmanpuhdistimen minimivuokra-aika on normaalisti 1 kk. Rakennuspölyn poistoon sopivan Hepamatic ilmanpuhdistimen voi kuitenkin vuokrata myös lyhyeksi ajaksi ja muistakin puhdistimista voidaan tarvittaessa sopia lyhyempi vuokrajakso. Kuukausivuokra on edullisempi, kun vuokrajakso on vähintään 3 kk. Sopimuksen voi irtisanoa koska vain sopimuskauden loputtua. Vuokrattavat laitteet on puhdistettu, huollettu ja erittäin hyvässä kunnossa asiakkaalle lähetettäessä. Alv 24% sisältyy kaikkiin vuokrahintoihin. Mikäli lunastat vuokraamasi ilmanpuhdistimen itsellesi, hyvitämme ensimmäisestä vuokrajaksosta maksamasi vuokran (max. 3kk) myyntihinnasta täysimääräisenä. Vuokralaitteen voi noutaa myymälästä tai tilata verkosta kotiin, jolloin edestakaisesta toimituksesta veloitetaan 35€. Toimitus tapahtuu Postin välityksellä. Ensimmäisen laitteen jälkeen seuraavien laitteiden toimitusmaksu on 20€/laite. Isojen laitteiden toimitusmaksu on 45€.
Ilmanpuhdistimen vuokraus perille kuljetettuna
Kun vuokrattu ilmanpuhdistin toimitetaan perille, maksetaan vuokra ja edestakainen toimitus vuokra-ajan alkaessa. Lähetämme verkkopankissa maksettavan laskun sähköpostilla. Kun vuokrattu ilmanpuhdistin toimitetaan asiakkaalle, perimme yhdestä laitteesta 35€ lähetyskuluja. Hinta sisältää myös laitteen palauttamisen kulut.
Toimitustavaksi voi valita Postin kotiinkuljetuksen tai Noudon postista. Palautus tapahtuu aina Postiin.
Ensimmäisen laitteen jälkeen seuraavien laitteiden toimitusmaksu on 20€/laite.
Isojen laitteiden toimitusmaksu on 45€.
Otsonaattorin vuokraus
Otsonaattorit vuokrataan vuorokausi perusteisesti. Useamman otsonaattorin samanaikainen vuokraus on edullisempaa.
-
Otsonaattori noudetaan ja palautetaan myymälään.
-
Kun otsonaattorit toimitetaan Postin kautta, lähetämme verkkopankissa etukäteen maksettavan laskun sähköpostilla. Tällöin peritään myös panttisumma.
Jos vuokraat useamman otsonaattorin, myönnämme niistä ensimmäisen vuorokauden osalta 50% alennuksen. Summa maksetaan ennen toimitusta. Lisäpäiviltä veloitetaan normaali vuokra. Panttisummasta vähennetään vuokra käyttövuorokausien mukaisesti ja loput summasta palautetaan asiakkaalle kun laite on palautettu. Vuokra-aika alkaa siitä päivästä kun laite on ollut noudettavissa postista ja päättyy sinä päivänä kun laite on lähtenyt paluumatkalle. Jos vuokrattu otsonaattori ei ehdi saman päivän kuljetukseen, lasketaan myös seuraava päivä vuokra-ajaksi.
Muut vuokrattavat laitteet
Muut vuokrattavat laitteet noudetaan myymälästä ja maksetaan vuorokausi tai viikko hinnoittelulla.
Vuokralaitteet tulee palauttaa pakattuna kuten oli noudettaessa. Laite tulee olla puhdistettu, myös suodattimet ja mahdollinen vesisäiliö tulee tyhjentää ennen palauttamista.
Rekisteri- ja tietosuojaseloste
Tämä on Allergia- ja Sisäilma-apu Oy:n henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Viimeisin muutos 29.5.2024.
1. Rekisterinpitäjä
Allergia- ja Sisäilma-apu Oy; Y-tunnus:1952254-6
Sturenkatu 43, LH207A
00550 Helsinki
Asiakaspalvelu
a-a@allergia-apu.fi
2. Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö
Fredrik Lönnfors, fredrik.lonnfors@allergia-apu.fi
3. Rekisterin nimi
Allergia- ja Sisäilma-apu Oy:n asiakas- ja markkinointirekisteri.
4. Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on rekisterinpitäjän oikeutettu etu (asiakassuhde).
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on kauppiaan ja kaupan asiakkaiden välisen suhteen hoito.
5. Rekisterin tietosisältö
Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat:Asiakkaan nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja tilaustiedot. Vuokratessa tallennamme toisinaan myös vuokraajan antaman henkilötunnuksen, jonka poistamme kun vuokralaitteet palautetaan.
Markkinointi: Henkilötietoja (sähköpostiosoite) käsitellään lisäksi markkinointiin ja viestintään asiakkaan suostumuksen mukaan.
6. Säännönmukaiset tietolähteet
Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan asiakkaalta mm. www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, myymälässä, sosiaalisen median palvelujen kautta, sopimuksista, asiakastapaamisista ja muista tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.
7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Rekisterin tietoja ei luovuteta eikä myydä ulkopuolisille. Tietoja ei siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.
8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Asiakasrekisteriä käsitellään ehdottoman luottamuksellisena ja se on asianmukaisesti suojattu ulkopuolisilta. Tietoja säilytetään tietokannassa, jota käyttävät vain verkkokauppaa ylläpitävät henkilöt. Jokaisella käyttäjällä on henkilökohtainen käyttäjätunnuksensa ja salasanansa. Rekisterin käyttöoikeuksia myöntää ja valvoo rekisteriasioita hoitava henkilö.
9. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää sähköpostitse rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).
10. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamiseen rekisteristä ("oikeus tulla unohdetuksi"). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet. Pyynnöt tulee lähettää sähköpostitse rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).